duminică, 25 martie 2012

Papanasi

Papanasi ca la mama mea acasa...ce buni ii mai face. Cum ne despart cam 200 km si ne era pofta de ei, am cerut reteta si am facut. Foarte buni, fara nici o legatura cu cei din restaurante care au foate putina branza si sunt niste gogosi cu smantana si dulceata.


Pentru 16 bucati:

- 300 g branza proaspata;
- 2 oua;
- 1 lingura zahar;
- coaja de portocala;
- 1 lingurita esenta de vanilie;
- un varf de lingurita de praf de copt;
- faina pana cand compozitia nu devine foarte vartoasa (aproximativ 6 linguri);
- ulei pentru prajit.



Se amesteca branza poaspata cu ouale, zaharul, coaja de portocala, esenta de vanilie, faina si praful de copt.


Pe plansa de lucru data cu faina se pune compozitia si se formeaza un sul.


Apoi se taie in felii de 1 cm. Se ia pe rand cate o felie, i se da forma rotunda si cu degetul de face o gaura in centru.




Intr-o tigaie se pune ulei la incins si apoi se pun papanasii la prajit.

Prima tura

A doua tura
Cand se rumenesc pe o parte se intorc si pe cealalta.


Cand s-au facut, se scot pe o farfurie pe un prosop de bucatarie pentru a absorbi surplusul de grasime.



Apoi se pot servi cu zahar pudra:

 

Sau cu miere, scortisoara si smantana:


Sau cu smantana si dulceata:


3 comentarii:

  1. MMMM, arata foarte bine si sunt convins ca-s foarte gustosi! Sincer eu ma asteptam la o reteta de peste, fiind Bunavestire. Aseara am intrat pe blog sa vad daca nu cumva ai postat o reteta cu peste:) Intre timp a trecut sarbatoarea iar eu am gatit peste dupa e-retete.ro:) Bun asa, sanatosi sa fim si cu chef de gatit:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate de Florii ne delectezi cu o reteta de peste:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De Florii sigur va fi peste :) Ma bucur ca verifici postarile mele :)

      Ștergere