duminică, 4 martie 2012

Tort cu ananas


Tortul acesta imi aminteste de copilarie pentru ca reteta a fost luata de mama cand eram in clasa a patra de la bunica colegului meu de banca.  Este simplu, usor si racoritor. Se potriveste cu orice fel de fructe: portocale, piersici, kiwi... dar eu l-am facut cu ananas din compot.

Stafidele lipsesc deoarece le-am pus in loc de ananas in
compozitie, care mi-a ajuns doar pentru exterior
Avem nevoie de:

- 4 oua;
- 200 g zahar;
- 35 g gelatina;
- 200 g sirop compot;
- 500 g frisca lichida;
- o mana de stafide (optional);
- 1 fiola esenta rom.



Pentru inceput se pune gelatina in sirop sa se hidrateze.
Intre timp se bate frisca si se lasa la rece.

Frisca

Se separa albusurile de galbenusuri, iar din albusuri, zahar si esenta de rom se face o bezea tare, care se pune si ea la rece.

Albusurile spuma

Gelatina se pune pe baie de aburi, iar cand se topeste se pun galbenusurile unul cate unul si se omogenizeaza bine cu un tel.

Gelatina hidratata

Gelatina topita

Gelatina cu primul galbenus incorporat

Gelatina cu toate galbenusurile

Dupa ce s-au incorporat galbenusurile, compozitia se raceste pana pe la 40 grade, adica se incearca cu degetul si daca este calduta este gata pentru urmatoarea faza.
Peste bezea se pune gelatina, amestecand usor cu telul, iar apoi se adauga si frisca. In aceasta crema se pot pune fie bucati de fruct, fie stafide.

Spuma de albusuri cu gelatina

Spuma de albusuri cu gelatina omogenizate

... si cu frisca

Compozitia finala

Forma in care se va face tortul se unge cu foarte putin ulei, se aranjeaza pe fundul vasului si pe pereti fructele, iar apoi se pune crema netezind cu lingura pentru a nu ramane goluri de aer.

Forma pregatita

Tortul invers

Se acopera cu folie alimentara si se baga in frigider pana a doua zi.
A doua zi se rastoarna si se mananca :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu