joi, 29 martie 2012

Tarta cu kiwi si banane


Imi plac tartele dar pana acum nu am avut curajul sa fac una din cauza blatului. Mi se parea foarte complicat - "unt rece incorporat in faina", "copt in orb"... dar mi-am luat inima in dinti si am facut-o.
A iesit super: Blat crocant, crema aromata si fructe.

Pentru blat am folosit:
- 200 g unt rece;
- 300 g faina;
- 1 plic zahar pudra vanilat (80g);
- 1 galbenus amestecat cu 3 linguri de apa;
- putina sare.




Si sa inceapa distractia! Se taie untul in bucatele si se pune peste faina.


Cu varful degetelor se incorporeaza usor, usor untul in faina. Este posibil si usor! Apoi se adauga zaharul cu sarea si se continua procedeul.


Se pune si oul amestecat cu apa, si deja avem un aluat pe care il modelam deja cu toata palma.


Plansa de lucru se da cu faina si apoi intindem aluatul cu sucitorul. Eu am decupat un cerc mare pe care l-am pus pe fundul tavii si apoi cercuri mai mici pentru margini, dar se poate lua si toata foaia, aseza in tava si decupa surplusul.


Acum incepe partea cu "coptul in orb". Peste aluat se pune hartie de copt, si apoi boabe de fasole, orez, greutati de copt, sau alta tava. Eu am pus fasole, dar am vazut ca se potriveste baza unei forme de tort, asa ca am pus-o si pe ea.



Am bagat-o in cuptorul preincalzit la 190 grade pentru 15 minute,


dupa care se ia hartia si se mai lasa inca 10-15 minute pana se rumeneste.

Dupa ce s-a racit se umple cu crema de vanilie si se orneaza cu fructe. Am folosit kiwi si banane, dar cu siguranta voi incerca si in alte combinatii.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu