miercuri, 8 august 2012

Inghetata de menta si ciocolata


Am primit o legatura de menta care nu a facut decat sa ma inspire. Aroma ei o asociam cu carne de vita, ciocolata... si am cedat tentatiei si am facut o inghetata de menta alaturi de una cu multa cacao. Delicios pe caldura asta!

Necesar:

  • Inghetata de menta:
- o legatura de menta proaspata;
- 2 oua;
- 150 lapte;
- 150 zahar;
- 500 ml frisca.

  • 50 g ciocolata neagra
  • Inghetata cu cacao dar fara stafide si in loc de esenta de rom am pus 3 linguri de "Lacrima lui Ovidiu".

Am fiert laptele si am adaugat frunzele de menta si le-am lasat 10 minute in vasul acoperit.


Am strecurat laptele, iar frunzele le-am pus intr-un mojar.


In laptele racit se adauga ouale si zaharul, se omogenizeaza si apoi se pune pe foc mic pana incepe sa fiarba si sa se ingroase. Dupa ce se ia de pe foc se adauga "esenta" de menta: frunzele mojarate se pun intr-o sita fina si se amesteca cu o lingurita pana curge o zeama maro verzuie:


Se omogenizeaza si se lasa sa se raceasca. Dupa ce s-a racit se amesteca in frisca batuta.


O tava de cazonac se tapeteaza cu folie alimentara si se toarna compozitia de inghetata de menta. Se acopera tot cu folie alimentara si se baga in congelator. Apoi ne ocupam de inghetata de cacao in care punem cam 40 g cacao, 3 linguri de "Lacrima lui Ovidiu".

Cand se face si compozitia de cacao, se scoate tava de la congelator, se taie ciocolata bucatele mici si se presara peste inghetata de menta, si apoi se toarna cea de cacao. Se acopera tava din nou cu folie alimentara si se baga in congelator pana cand se intareste.

Inainte de a servi se incalzeste tava cu ajutorul unei lumanari si se rastoarna pe un platou. Se taie felii cu un cutit trecut prin apa fierbinte si sters. Se serveste cu sos de ciocolata, sau ciocolata topita.

Rezultatul...




Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu