marți, 15 mai 2012

Ciulama de pui


Ciulamaua este felul de mancare care nu a existat pe masa de acasa de la mama :). Asa ca acum trei ani am gasit o bunatate de reteta de ciulama cu pui. Delicios!

Avem nevoie de:

- 1 caserola pulpe superioare de pui fara os si piele;
- 1 ceapa;
- 1 morcov;
- 1/4 telina;
- 1 patrunjel radacina;
- 1 frunza de dafin;
- 2 l apa;
- 1 lingurita sare.


Pentru sos:

- 100 g faina;
- 100 g unt;
- aprox 1 litru supa strecurata din ingredientele de mai sus;
- 1/2 legatura patrunjel frunze;
- sare si piper.



Intr-o craticioara se pune apa, sarea si se lasa sa fiarba. Apoi se adauga pulpele spalate si curatate de grasime. Se spumeaza. Apoi se adauga zarzavatul curatat si foaia de dafin si se lasa sa fiarba pana se patrunde carnea. Eu dupa ce am spumat carnea, am scos-o intr-o alta cratita, am turnat peste ea apa fierbine si la pus-o la fiert in continuare. Se zice ca in prima apa puiul din comert isi lasa o mare parte din toxine.

Dupa ce carnea s-a patruns, se scoate intr-un castron si se acopera. Se strecoara cam 1 litru de supa.

Intr-o cratita se pune untul la topit, apoi se adauga faina si se amesteca bine. Se stinge apoi  turnand cate putina supa si amestecand cu un tel.  Se lasa sa fiarba, amestecand in continuu pana se ingroasa.


Se toarna sosul peste carne, si se adauga patrunjel frunze. Se lasa 5 minute si apoi se serveste simpla sau alaturi de mamaliga.

Rezultatul...



Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu